De piramide of the Dragons and Love piramide

6 augustus 2023 - Visoko, Bosnië en Herzegovina

Alweer de 5de dag van onze inspirerende reis. Na het standaard bezoek van de tunnels voor onze persoonlijke meditatie worden we om 10 uur opgehaald.
De piramide van de Draak is overspoeld geweest met water en daardoor gedeeltelijk ingestort. We komen aan bij een gebied bekleed met een groen bos. IMG_0595IMG_0596
De weg naar de top is een redelijk steil pad omhoog en niet voor iedereen te doen. Dit pad is zelfs in een vergelijkbare stuk zwaarder dan de Zon piramide. Hans, Ellen, Martine en ik gaan op weg samen met Meermed, de gids en Dominicus.
Het is zwaar, heel zwaar. Het is 35 graden, we worden belaagd door de muggen en het pad is steil en vaak glad. Ellen bikkelt door want ondanks haar knie probleem is ze voornemens deze top te halen. En het lukt haar …..wat een TOPPER!
Op de top is het vooral Martine die een connectie heeft met de energie van de Draak. De terugweg is minder zwaar voor het hart en spieren maar we moeten alert en voorzichtig zijn om niet uit te glijden. Wat een mooie ervaring was ook dit weer. Als we als groep weer bij elkaar zijn geeft Thea een meditatie. 8831056b-bbb0-4dec-8add-9c3089693dea
Ook dit geeft een ieder van ons mooie beelden, inzichten en rust. Lydia sluit af met een zingende mantra over de Draak.

Drakenmantra:

Badua tua

Menarima fela

Deirdera unzima

Drakkar Ho!

Vanaf deze plek gaan we verder naar de Love piramide.  De liefdes piramide is officieel niet toegankelijk voor openbaar publiek. Het gebied is grotendeels in privé handen.
Het kan dus zijn dat we weg gestuurd worden. We kunnen met de bus omhoog en lopen verder via een grasland. Via een verborgen paadje komen we op de top. IMG_0606Met uitzicht op de piramidesIMG_0604Hier de Drakenpiramide.
Het ruikt hier naar kruiden en rust. De wandeling terug vervult met een zachte energie. Ook Eric die niet op de top is geweest werd verwarmt en vervult met zachte zonnen energie.IMG_0599Na de heerlijke Bosnische lunch gingen  we verder met het middag programma.  Eerst een persoonlijke ontmoeting met de eigenaar en oprichter van de foundation en dus van alle piramides en de tunnels en het park. Wat hij in gang heeft gezet is met geen woorden te omschrijven. Zoveel mensen verbonden,  van overal vandaan. En nog steeds zijn ze aan het werk met onderzoek, graven van nieuwe (energie) tunnels en het uitbreiden van het park. En dit alles deelt hij met een ieder die dat wil. En wil hij de mensen vertellen over de piramides die dus niet alleen in Egypte staan maar over de hele wereld. En door de energie verbonden zijn met elkaar. Een energie die helend is voor lichaam en ziel. Wat een bijzonder mens.

IMG_0573Dr Semira

06075a7e-da1d-4e2d-a663-7a279b01e918d397ede4-07fe-4727-a56f-0203fde142c9Groepshug9156efef-a36c-4e8f-8831-50d8e36107c5

1. Kathy:
    6 augustus 2023
    Wow wat een mooie verhalen en belevingen voor jullie allemaal. Wat leuk dat je ons via deze weg mee neemt naar jullie mooie bijzondere reis. Super leuk om te lezen
  2. Netty:
    6 augustus 2023
    Prachtig de natuur ja jullie genieten wel en ook goed van Ellen dat ze het gehaald heeft en eric ziet er ook goed uit jullie zullen s.avonds wel moede zijn lieve gr.tante
  3. Ellen:
    6 augustus 2023
    Wat was het een belevenis hè, we hebben het gedaan